maanantai 10. tammikuuta 2011

Kuustos-sukat



Olen ollut kauan kauan suuri Mikko-fani. Erityisesti niinä vuosina jolloin kaipasin ulkomailla reissannutta ystävääni, josta myöhemmin tuli paras sellainen ja aviomieheni. Tein hänelle joskus sukat, joissa lukee Mikko Kuustosen laulun sanat:


Syyskuu tuli salaa, se ryömi aidan alta

ja tappoi yössä Martan ryytimaan

Pimeää taas vahdin, ei se tunnu painavalta

Lauluja vain ajaa laatimaan

Heti sateen jälkeen vaahtera on kaunein

Se tanssii ja se riisuu pukuaan

Jääkaapin oveen pienen kirjeen tein

Lapset saavat jäädä nukkumaan


Ennen uutta yötä ....

(yli päiväntasaajan sieluani salakuljetan,

Ennen uutta yötä yli päiväntasaajan

vain yhden miehen maailman pelastan

ei sen enempää, ei sen enempää)

Selaan aamun lehden, se on kuin maanantai

Eksyneitä selityksineen

Unelma on poissa ne hengiltä sen sai

Se kuivui kuten ruusu pakkaseen

Menin rikki kauan sitten

enkä tiedä paremmin

Kuljen koko ajan kauas että kotiin kaipaisin

Ennen uutta yötä...


Ja sitten lopuksi on hiukan henkilökohtaisempi toivotus jälleen reissuun lähtijälle. Suluissa oleva teksti ei mahtunut sukkiin mutta laitoin sen tähän, koska se on kertosäkeistö ja siten melko olennainen osa :)

Olen tehnyt näitä tekstisukkia aikoinaan joitakin, suunnittelin joskus että tekisin tilauksesta lempibiisisukkia. Ostaiskohan kukaan niitä :)

Nämä sukat ovat erittäin kovasti pidetyt, kovin nukkaiset. Täytynee tehdä uudet!

6 kommenttia:

  1. Ihan varmasti moni ostaisi. Mä oon saanut monesti palautetta sun mulle tekemistä tekstisukista. Ja myös kihlalapaset herättää ihastusta!

    VastaaPoista
  2. Oonko mä sullekin semmoiset tehnyt? En pysy laskuissa :) Täytyy ottaakin kihlalapasista kuva ja laittaa tänne.

    VastaaPoista
  3. Mä ainakin ottaisin sellaiset sukat joissa olisi Samuli Putron kuolematon laulun nimi: Tyhmä, laiska ja saamaton. Vai oisko pipo parempi? Näkyis ainakin kauemmas!

    Heli L

    VastaaPoista
  4. No mutta Heli, sehän olisi mahtavaa! Kehitelläänpä :) Mullahan on se synttärilahja vielä antamatta :)

    VastaaPoista