perjantai 7. tammikuuta 2011

Lempparivillapaidat

Tässä ovat suloiset Tyttäreni, reilu puolitoistavuotias Nuppu ja pian kolmevuotias Helmi. Ikäeroa hiukan vajaa vuosi ja kolme kuukautta. Olen neulonut heille monenmoista, mutta tällä hetkellä käytössä ovat ahkerimmin nämä hupparit.

Nuppusen huppari on tehty tummanruskeasta nallesta. Ohje on muistaakseni Novitan lehdestä (saattaa olla Suuresta käsityölehdestäkin). Edessä on kiva tasku. Keskellä on pieniä palmikoita, muuten paita on jonkinlaista patenttineuletta.


Tämä vasta on Helmin helmi. Mari Muinosen suunnittelema Vihervaara koossa 2,5 v. Tein muokkaukset itse, ja lankana on 7veljeksen Marttavihreä viime vuodelta. Halusin tehdä Vihervaaran itselleni, mutta se ei toiminut ostamastani langasta. Tein sen sitten näin :) Olin tosi tyytyväinen lopputulokseen. Tosin alkaa jo käydä naftiksi. Siispä etsimään uutta mallia!!


Ja näistä kuvista on nähtävissä äiskän värimieltymykset.



2 kommenttia:

  1. Kylläpä on hienoja käsitöitä! Mahtavaa, kun olet noin taitava.

    Oletko havainnut jonkun tietyn tahon/nettisivun/lehden ohjeet parhaiksi vai voiko yleistää? Itse neulon vain pieniä juttuja ja omasta päästä, mutta voisihan tässä kehittyä. Neuvoja otetaan vastaan! Olisi muuten mukava kuulla niistä virolaisista pitsihuiveista enemmän, aihe on jäänyt mieleeni ja näyttävät aikamoista näperrystä vaativille.

    VastaaPoista
  2. Kiitos palautteesta. Kyllähän sitä kehittyy kun on harrastanu jo yli 20 vuotta :)
    Olen tehnyt eniten Suuren käsityölehden malleista, samoin Novitan. Olen ihan noviisi näissä nettihommissa mutta esimerkiksi kaulurin ohjeen etsin ihan hakusanalla ja valitsin sitten parhaan.
    Olen huomannut sen että isommissa jutuissa on parasta etsiä hyvä malli ja lähteä muokkaamaan siitä. Tosin pian tänne laittamani Isännän ja oman villapaitani olen tehnyt omasta päästä.
    Pitsihuivijuttu onkin haasteellinen! Aloitin yhden ja tein aika pitkälle, kunnes totesin että valitsemani lanka (tummat sävyt ja liukuvärjätty) ei toimi ollenkaan. Samoin se, että siihen pitäisi keskittyä tosissaan ettei tulisi virheitä ja se on tässä elämäntilanteessa vaikeaa... Olen juuri aloittamassa yhtä, esittelen myöhemmin.

    VastaaPoista